Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ağrı

Valilikler

Doğubayazıt Kaymakamlığı
Doğubayazıt Kaymakamlığı
Doğubayazıt Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Mevzuat
  • DOĞUBAYAZIT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Mevzuat
  • DOĞUBAYAZIT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

Tapu Sicil Müdürlüğü

DOĞUBAYAZIT TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜ

TAPU TEŞKİLATININ TARİHÇESİ

Ülkemizde ilk Tapu Teşkilatı 21 Mayıs 1847 tarihinde Defterhane-i Amire Kalemi adıyla kurulmuş ve Cumhuriyete kadar çeşitli isimler altında görevini sürdürmüştür.
Tesis edilen ilk kayıtlar tamamen mülkiyete ve tapu işlemlerine yönelik olmuş ve bu dönemlerde hiçbir harita çalışması, kadastro tesisi ve güncelleştirilmesi konusunda da bir çalışma yapılmamıştır.

Cumhuriyetin kurulmasından sonra bağımsız bir tapu teşkilatının oluşturulması konusu; özel bir dal olması, bu hususta özel bir deneyim gerektirmesi ve kapsamının genişliği sebepleriyle önem kazanmıştır.

Bunun üzerine 1924 yılında Tapu Umum Müdürlüğü Teşkilatı kurulmuştur. Bu teşkilat bünyesine 1925 yılında 658 sayılı Kanunla kadastro birimi ilave edilmiştir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısı ve hedefleri 29 Mayıs 1936 tarih ve 2997 sayılı Kanunla belirlenmiş olup Teşkilat, Maliye Bakanlığına bağlanmıştır. Daha sonra, 7 Temmuz 1939 tarihinde Adalet Bakanlığına bağlanmış ve nihayet taşıdığı önem ve bağımsızlığı göz önüne alınarak 10 Ağustos 1951 tarihinde Başbakanlığa bağlanmıştır. Teşkilat, 26 Eylül 1984 yılında çıkarılan 3045 sayılı Kanunla, bugünkü statüsüne kavuşmuş, 22 Kasım 2002 Tarihinde de Bayındırlık ve İskan Bakanlığına bağlanmıştır.

Tapu Sicil Müdürlüğü; Müdür, yeteri kadar Müdür Yardımcısı, Şef, Sicil Memuru, Bilgisayar İşletmeni, Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni,Arşiv Memuru, Sicil Katibi,geçici işçi ve hizmetliden oluşur.

GÖREVLERİ

a) Yetki alanlarında, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait her türlü akit ve tescil vs. işlemleri apmak,

b) Mevzuata aykırı istemleri Medeni Kanunun 1016 ve Tapu Sicil Tüzüğünün 23.maddesi gereğince reddetmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde, işlemli evrakları ile tapu kayıt örneklerini yedi gün içinde Bölge Müdürlüğüne göndermek, red kararının bozulması halinde bozma kararına uyarak istemi yerine getirmek,

c) Müfettişler ve bölge denetim elemanları tarafından düzenlenen cevaplı teftiş raporları hakkında Müdürlük görüşünü belirttikten sonra,raporu Bölge Müdürlüğüne göndermek,

d) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait fenne ilişkin talepleri, hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde, görevli Kadastro Müdürlüğü veya şefliğine iletmek,

e) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,

f) Yetki alanlarında yapılan kadastro veya yenileme sonunda düzenlenen ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter,dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi karşılığında devir almak,

g) Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkarılan taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgelerin asıllarını veya onaylı örneklerini devir teslim çizelgesi karşılığında devir almak veya devir etmek,

h) Müdürlükte her ay yapılan işlemler sonucu düzenlenen tapu senedi, ipotek belgesi, ipotek terkin cetvelleri ile aylık istatistik cetveli ve bilgisayar çıktılarını ve benzeri belgeleri Genel Müdürlüğe veya istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne, takip eden ayın onbeşine kadar göndermek,

i) İtirazlı olup da kadastro mahkemelerince karara bağlanan taşınmaz malların tescilinden sonra bunlara ait listeleri Genel Müdürlüğe veya istenildiğinde Bölge Müdürlüğüne geciktirilmeksizin göndermek,

j) Görevine giren konularda Kadastro Müdürlükleri veya şeflikleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile iş birliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak,

k) Mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce istenilen bilgiler ve belge örneklerini bu konudaki mevzuata uygun olarak zamanında vermek veya göndermek,

l) Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,

m) Müdürlüğün personel, ödenek, araç-gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde veya gerektiğinde Bölge Müdürlüğüne bildirmek,

n) Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak,

o) Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüğünce verilen benzeri işleri yapmakla görevlidir.


İPOTEK İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER

İPOTEK EDİLECEK TAŞINMAZIN;

1)-TAPU SENEDİ VEYA ADA VE PARSEL NUMARASINI BELİRTİR BELGE

2)-BORÇLULARIN VE ALACAKLILARIN NÜFUS CÜZDANINI ASLI VE FOTOKOPİLERİ

3)-BORÇLU VE ALACAKLILARIN SON ALTI AY İÇERİSİNDE ÇEKİLMİŞ BİR ADET FOTOĞRAFLARI

4)-İPOTEK İŞLEMİ TEMSİLCİ TARAFINDAN YAPILIYORSA TEMSİLE İLİŞKİN VEKÂLETNAME ASLI VEYA NOTERCE ONAYLI ÖRNEĞİ

5)-ALACAKLI VE/VEYA BORÇLULAR TÜZEL KİŞİ İSE TÜZEL KİŞİNİN TEMSİLCİSİNİ GÖSTERİR YETKİ BELGESİ

İŞLEMİN MALİ YÖNÜ;

  • 97,50 TL DÖNER SERMAYE,
  • BİNDE 3,96 TAPU HARCI,
  • BİNDE 8,25 DAMGA VERGİSİ
  • İPOTEK BORÇLUSUNDAN TAHSİL EDİLİR. BANKALAR VE KATILIM BANKALARINCA (ÖZEL FİNANS KURUMLARI) KULLANDIRILAN KREDİLER İÇİN TESİS EDİLECEK İPOTEKLER DE TAPU HARCI VE DAMGA VERGİSİNDEN MUAF TUTULMUŞ OLUP, 4,60*SAYFA BAŞINA SURET HARCI İPOTEK BORÇLUSUNDAN TAHSİL EDİLİR.

İNTİKAL İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER

İNTİKALİ İSTENİLEN TAŞINMAZIN;

1)-TAPU SENEDİ VEYA ADA VE PARSEL NUMARASINI BELİRTİR BELGE

2)-BELEDİYE RAİÇ BEDELİ

3)-VERASET BELGESİNİN ASLI YÂDA MAHKEME VEYA NOTERCE ONAYLI ÖRNEĞİ

4)-VERASET VE İNTİKAL VERGİ İLİŞİĞİ

5)-MİRASÇILARIN NÜFUS CÜZDANLARI ASLI VE FOTOKOPİLERİ

6)-MİRASÇILARIN TAŞINMAZ SAYISI KADAR SON ALTI AY İÇİNDE ÇEKİLMİŞ FOTOĞRAFLARI

İŞLEMİN MALİ YÖNÜ; 97,50 TL DÖNER SERMAYE

SATIŞ İŞLEMİ İÇİN İSTENEN BELGELER

SATIŞI İSTENİLEN TAŞINMAZIN;

1)-TAPU SENEDİ VEYA ADA VE PARSEL NUMARASINI BELİRTİR BELGE

2)-BELEDİYA RAİÇ BEDELİ

3)-SATICI VE ALICILARIN NÜFUS CÜZDANLARI ASLI VE FOTOKOPİLERİ

4)-SATICILARIN BİR, ALICILARIN İKİŞER ADET SON ALTI AY İÇİNDE ÇEKİLMİŞ FOTOĞRAFLARI

5)-İSTEM TEMSİLCİ İLE YAPILIYORSA TEMSİLE İLİŞKİN BELGE (VEKÂLETNAME, VASİ KARARI, KAYYIM KARARI vb.)

6)-İSTEM TÜZEL KİŞİ ADINA YAPILIYORSA TÜZEL KİŞİNİN TEMSİLCİSİNİ GÖSTERİR YETKİ BELGESİ

İŞLEMİN MALİ YÖNÜ;

SATIŞ BEDELİNİN %0,33 ALIM-SATIM BEDELİ VE 97,50 TL DÖNER SERMAYE

MİSYONU

Taşınmaz mala yönelik mülkiyet ve mülkiyete bağlı hakları belirleyerek, tapu ve kadastro hizmetlerini devlet güvencesi altında, hızlı, doğru ve güvenilir bir şekilde yaparak gerçek ve tüzel kişilere insan odaklı hizmet sunmak mekansal bilgi sisteminin altlığını oluşturmak.

VİZYONU

Harita-Tapu Kadastro hizmetlerinin tek çatı altında toplandığı, mekana bağlı olmaksızın, bilgisayar ortamında takip ve sorgulamanın yapıldığı, mülkiyete yönelik işlemlerin güvenilir bir şekilde gerçekleştirildiği hizmet odaklı, şeffaf bir kurum olmak.Talep sahiplerinin mekansal ve işlevsel olarak nasıl bir tapu dairesi ve nasıl bir hizmet görmek istedikleri yönünde hizmet kalitesini ve standardını arttırmak asıl gayemizdir.


PERSONEL


Ayşan BALLIKAYA
Tapu Müdür Vekili




Tunay ÇİFTÇİ
Arşiv Memuru

Esra DEMİR
Bilgisayar işletmeni

Gamze ERDEM
Bilgisayar İşletmeni

Sevsem IŞIK
Bilgisayar İşletmeni


M.Salih DÖNDER
Daimi İşçi

Celal AYDEMİR
Daimi İşçi

Bülent SARIGÜL
Daimi İşçi

BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ

DOĞUBAYAZIT TAPU SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNDE YENİ ALFABE İLE YAPILAN İLK İŞLEM

İLETİŞİM
Adres: Ahmedi Hani Mah. Ağrı Cad. No:196 Doğubayazıt
e-posta :dogubeyazit-tsm@tkgm.gov.tr

Tel: 0472 312 60 32
Fax: 0472 312 60 61

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Terör Arananlar
  • Ağrı Valiliği İhale Yönetim Sistemi
  • Muhtar Bilgi Sistemi
Çiftepınar Mahallesi, Rıfkı Başkaya Cd No:6, 04400 Doğubayazıt/Ağrı
(0472) 312 60 03
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız